11 Temmuz 2013 Perşembe

DARBECİ (!) KURMAY ALBAYIN KİTABI


     Sevgili okuyucularım, burada sizlere bazen kitap tanıtımları yapıyorum. Nedeni gayet basit:
O kitaplar bize çok şey anlatıyor, bilmediklerimizi öğretiyor, önümüze yeni ve aydınlık, bazen de birilerini utandırması gereken kapılar açıyor.
Kurmay Albay Mustafa Önsel bir darbeci!.. Hiç utanıp sıkılmadan Tayyip hükümetini yıkmaya kalkıştı, Balyoz sanığı oldu ve silah arkadaşları gibi o da yargılanıp 18 yıl hapis cezası aldı!
Önsel tutuklu olduğu Hasdal askeri cezaevinde dört dörtlük bir kitap yazmış.

Bu kitabı bana basılmadan önce okumam için gönderip eleştirilerimi beklediğini iletti ve bir de ricası oldu:
Kitabın önsözünü yazmamı istedi.
Kitabı elime alınca bırakamadım çünkü muhteşemdi. Dolayısıyla eleştirim olamazdı.
Ön sözünü seve seve yazdım:
“Beşiktaş’ta Sırtlan Pususu. Güneydoğu’dan Hasdal’a Bir Subayın Anıları.” (Kaynak
Yayınları.)
Hemen belirteyim, başlıkta sözü geçen Beşiktaş, tutuklamaların yapıldığı Beşiktaş adliyesi.

* * *

     Ergenekon ve Balyoz davalarında asker ve sivil yüzlerce Türk insanına çile çektirildi. Adil olmayan bir biçimde yapılan yargılamalar sonrasında Balyoz’da hapis cezaları yağdı, şimdi sıra Ergenekon davasında.
Orada da aynı şeyin olacağı şimdiden belli.
Bu iki davanın belki tek olumlu yanı, Türkiye’ye yeni yazarlar kazandırması oldu.
Hapishanelerde işi yazmak olan gazeteci arkadaşlarımız vardı, onlar zaten yazdılar.
Sonra devreye yazar olmayanlar ve özellikle de askerler girip yazmaya başladılar…
Ve piyasaya dört dörtlük, yaşanan adaletsizliği, haksızlıkları, yapılan üç kağıtçılığı ve duruşmalarda yaşananları belgelerle vurgulayan kitaplar çıktı. O kitapları burada
elimden geldiğince sizlere tanıtmaya çalıştım.
Yazar isimlerini burada tek tek veremiyorum çünkü unuttuklarım olursa ayıp etmiş olurum, haklı olarak gönül koyarlar.
Kitap okumakla arası iyi olan bir toplum değiliz. Oysa 76 milyonluk bir ülkede o kitapların her birinin en az 50 bin satması gerekirdi.
Kurmay Albay Mustafa Önsel’in kitabı, bunlar içinde elime geçen son örnek. İnanın, bir solukta okudum ve kahroldum.
Bu kitabı da okumanızı öneriyorum.
Balyoz dosyaları şimdi Yargıtay’da. Sanıkların katılmayacağı duruşmalar 15 Temmuz günü sadece avukatların katılımıyla başlayacak.
Çok az süre kaldı. Yargıtay 9. Ceza Dairesi üyeleri fırsat bulursa bu kitabı okusunlar, bol kepçe hapis cezalarının kimlere nasıl verildiğini bir görsünler…
Çünkü hükümet Apo’yu serbest bırakmaya hazırlanırken, yüzlerce komutan hapishanelerde çile çekiyor.

* * *

      Şimdi size kitabın benimle ilgili öyküsünü ve tanıtımını, Önsel için yazdığım ön sözden iletmek istiyorum:
“Jandarma kurmay albay Mustafa Önsel’le ilginç bir tanışmamız olmuştu. Onu önceden tanımazdım ama Balyoz davasında gözaltına alınıp tutuklananlar arasında ismini duymuştum.
İlk tutuklanma sonrasında -ikinci tutuklamaya kadar- tahliye edilmişti. Sonra yeniden ve bir daha bırakmamak üzere aldılar.
Müşterek dostumuz, gazeteci arkadaşım Yavuz Selim Demirağ bir gece bizi bir araya getirip tanıştırmıştı…
Ve o keyifli gecenin keyifli sohbeti bende çok güzel bir anı olarak kaldı.
Önsel tutuklandıktan sonra bana cezaevinden mektuplar yazdı. Bazılarını yazılarımda
kullandım ama ne yazık ki bir bölümünü kullanamadım.
Aradan zaman geçti, Mustafa Önsel Balyoz’dan 18 yıl ağır hapis cezası aldı.
Öncesinde ve duruşmalarda kendisinden haber almaya çalışıyordum, selam gönderiyordum, onun selamlarını alıyordum ve kime sorsam aynı şeyi duyuyordum:
“Hep dik durdu. Başını eğmedi.”

* * *

     Önsel’in ömrü dağlarda geçmiş, PKK ile bir sürü çatışmaya girmiş bir kahraman olarak biliyorum.
Bir keresinde bindiği panzer devrilmiş, öldü diye kaldırmışlardı. Ölmediği anlaşıldı, üç ay hastanede yatıp düzeldi.
1962 doğumlu bir kurmay albay… Şimdi hapiste.
Suçu ne?
Vatana ihanet mi, hırsızlık mı, cinayet mi, tecavüz mü!..
18 yıl bu, dile kolay.
Suçunu ne kendisi biliyor, ne de başkaları. Mahkemenin gerekçeli kararında yazılanı dikkate alırsanız, görevli olduğu Bursa’da fişlemeler yapmış!
Darbeci değil, terörist değil… O halde 18 yıl ne oluyor?
Mustafa Önsel’i, onu çok yakından tanıyanlara sorduğumda hep aynı yanıtı aldım:
“Gerçek bir Atatürk milliyetçisidir. Sırasının ve sınıfının birincisiydi. Normal koşullarda kesinlikle general olacaktı ama bu siyasi davada onun da önünü bilinçli olarak kestiler.”

* * *

     Mustafa Önsel’in bu kitabını bana henüz basılmadan önce Yavuz Selim Demirağ getirdi. İşte bir hapishane kitabı daha!..
“Mustafa Önsel bir önsöz yazmanı rica ediyor” dedi…
Kitabı alıp eve götürdüm ve belki inanmayacaksınız ama iki gecede okuyup bitirdim.
Muhteşemdi. Çok güzel ve akıcı bir Türkçe…
Yaşam öyküsü çok ilginç ve renkli…
Sorgularında yaşadığı inanılmaz olaylar… Düzmece belgelerle tutuklanması…
Savcının “O Mustafa Önsel gelsin bakalım” diye bağırması…
Hapishane yaşamı…

* * *

     Güzel, ilginç ve akıcı bir kitap yazmak gerçekten zor iştir.
Mustafa Önsel kitabında bunu başarmış. Bunu laf olsun diye söylemiyorum, ortaya gerçekten de dört dörtlük bir kitap çıkarmış.
Şimdi ikinci kitabını hazırlıyormuş ve duruşmaları anlatacakmış.
Türkiye tuhaf günler yaşıyor. “Türk” sözcüğü kaldırılmak “Türklük” kavramı yok edilmek isteniyor.
Atatürk derseniz, aman kimseler duymasın!
Başımızda terörle ve PKK ile özdeşleşen, pazarlık masalarına oturmaktan sıkılmayan bir
iktidar var. İpin ucu kaçtı, işin sonunun nereye varacağını onlar da bilmiyor.
PKK ile uzlaşma planları, terör karşısında teslim bayrağı çekilmesi, belli ki yıllar öncesinden yapılmış.
Bunu yapmak için öncelikle Türk ordusunun tasfiye edilmesi gerekiyordu.
İşte, karşımızdaki utanç verici olay budur.
Ordumuz ne yazık ki tasfiye edildi. Buna ordumuzu yönetenler göz yumdu.
İhaneti yaşıyoruz.
Yüzlerce subayımız ve yurtsever aydınlarımız hapishanelerde çürütülürken, Apo’nun ve örgütün keyfi gıcır. Mustafa Önsel’i bu kitabı nedeniyle içtenlikle kutluyorum.
Bu kitap, Balyoz ve Ergenekon sanıklarının cezaevlerinde yazdığı öteki güzel kitaplar gibi, kitaplıklarda ve belleklerde yerini alacaktır.
Çok güzel bir iş yapmışsın Mustafa Önsel albayım.
“Sırtlan Pususu” kurmak her babayiğitin harcı değil!
Bu onurlu mücadelende her şeyi ne güzel anlatmışsın.
Ellerin dert görmesin.”

-------------------------------------------------------------
Beşiktaş'ta Sırtlan Pususu Kitabını %25 İNDİRİMLİ Satın Almak için Tıklayın;