26 Eylül 2013 Perşembe

5. ORDU KOMUTANLIĞI


ÇETİN: "SİNİRDEN AĞLAMAMAK İÇİN KENDİMİ ZOR TUTTUM"
Balyoz davası kapsamında 18 yıl hapis cezasına çarptırılan Tümamiral Semih Çetin’in, Hasdal Cezaevi’nde tutuklu bulunduğu sırada Kaynak Yayınları tarafından “Bir İhanetin Öyküsü-Hasdal’da Bir Amiral” adıyla kitabı yayınlandı.
Yayınlandığı dönemde tutuklu muvazzaf bir subayın yazdığı ilk kitap olma özelliğini taşıyan “Bir İhanetin Öyküsü-Hasdal’da Bir Amiral” kitapta Çetin, Özel Yetkili Savcı Fikret Seçen’in Gölcük’te yaptığı aramalar sonrasında yaşananla ve Türkiye’nin gündemini belirleyen "kravat" hikayesini  şöyle aktarmıştı: “Tutanaklar imzalandı. Saat neredeyse gecenin 2’si olmuştu. Üs Komutanı’na savcılarla birlikte Komutan’ın makamına geçmelerini, benim de birazdan geleceğimi söyledim. Durumu Ankara’ya rapor edecektim. Konuşmamı bitirip dışarı çıktığımda Genel Sekreteri Donanma Komutanlığı amblemli hediye torbalarından biriyle görünce şaşırdım: 
“Hayrola, nedir bunlar ?”
“Kravat komutanım. Donanma Komutanı savcılara hediye edecek” 
“Emin misin? Bir yanlışlık olmasın” 
“Emir subayı şimdi telefonla söyledi. Komutan emretmiş.” 
Adeta nutkum tutulmuştu. Kimliği belirsiz bir ihbar mektubu ile gecenin bir yarısı Donanma Karargâhını yerle bir eden savcılara, bugünün anısına denizci motifi taşıyan kravat hediye edecektik. Yapacak bir şey yoktu. Savcılar Komutanın odasındaydı. Tartışmanın bir olanağı yoktu. Donanma Komutanı, “Sizi biraz üzdük bu akşam” diyerek gülümseyen savcıya,“Gerçekten çok üzüldüm” diyerek hediyesini takdim ederken sinirden ağlamamak için kendimi zor tutuyordum.”

-------------------------------------------------------------
Bir İhanetin Öyküsü Kitabını %25 İNDİRİMLİ Satın Almak için Tıklayın;