20 Kasım 2013 Çarşamba

VELİ KÜÇÜK'ÜN HİKÂYESİ KİTAP OLDU


   1990'lardan bugüne konuşulan "derin devlet" örgütlenmesiyle ismi yan yana geçen Veli Küçük'ün kitabı yayımlandı. Kitap, Küçük'ün bugünkü "derin devlet" tarafından nasıl "günah keçisi" haline getirildiğini ele alıyor.

   Susurluk dönemeciyle birlikte Türkiye'nin gündemine giren "derin devlet", gladyo vs. gibi bir dizi başlıkta ismi geçen, Ergenekon davasında en ağır ceza alan iki kişiden biri olan emekli Jandarma Tuğgenerali Veli Küçük'ün hayatından kesitler "Ben Veli Küçük" adıyla kitaplaştırıldı.

   Kaynak Yayınları tarafından yayımlanan kitabın yazarı Hikmet Çiçek. Çiçek giriş yazısında, kitabın malzemesini Veli Küçük'le yaptığı görüşmelere, başka dava sanıklarının onunla ilgili anı ve gözlemlerine, Küçük'ün cezaevi günlüğüne dayandırdığını yazıyor ve Susurluk, JİTEM, Kürt iş adamlarına yönelik taili meçhul cinayetler gibi konulardaki birikimini yeniden gözden geçirerek süzgecini oluşturduğunu anlatıyor. Ayrıca, "Basında Veli Küçük'le ilgili çoğu aleyhinde olan haberleri toparlamaya çalıştım. Ergenekon davasının ilk duruşmasından son savunmaya kadar Veli Küçük'ün ve avukat kızı Zeynep Küçük'ün yaptığı savunma ve açıklamaları yeniden okudum. Küçük'le ilgili mahkemeye ulaşan belgeleri inceledim" diyor ve ekliyor: "Kuşkusuz bu kitapta Veli Küçük'ün hayatının tamamını bulamayacaksınız. Hâlâ sırları çoktur. Eminim Veli Küçük'ün anlattıklarından çok anlatmadıkları vardır. En iyi Veli Küçük kitabını kendisi yazabilir. Ancak yazacağını sanmıyorum."
   Ergenekon davasında iki kez ağırlaştırılmış müebbet ve 99 yıl ağır hapis cezasına mahkum edilen iki sanıktan biri olan Küçük, Türkiye'nin yakın tarihinin en tartışmalı isimlerinden biri ve "Ben Veli Küçük" kitabı da bu tartışmaları bir kez daha alevlendireceğe benzer.
   Çetin, Veli Küçük'ün psikolojik savaşın bir hedefi yapıldığını, bir "günah keçisi" haline getirildiğini ve hakkında yaratılan suçlamaların önemli bir bölümünü "ABD çıkarlarına karşı durmak"la ilişkili olduğunu öne sürüyor. Ergenekon'u bir Gladyo operasyonu olarak değerlendirirken ilhan Selçuk, Doğu Perinçek, Tuncay Özkan, Mustafa Balbay gibi isimleri sıralayarak Veli Küçük'ün de aynı durumda olduğunu yazıyor.
   "Veli Küçük'ün nasıl günah keçisi haline getirildiği" hikayesi ülkemizin son on yıllarında yaşanan adaletsizlikler ve bizzat Küçük'ün sorumlusu olduğu eylemler ve katliamlardan bağımsız ele alınabilir mi göreceğiz. Öyle ya da böyle "Ben Veli Küçük" kitabının sarsıcı tartışmalara yol açacağı kesin.

-----------------------------
Ben Veli Küçük Kitabını %25 İndirimli Satın Almak İçin Tıklayın;